17/09/2012

this time , savoury!



every rustic recipe turns me on,
so as every variations of "quiche" !


rustik/kırsal herşeye bayılıyorum,
bu tuzlu turta tariflerinin her türlüsü gibi!



mushroom filled

For the pastry :
200 gms of flour +100 gms of butter + 1 egg yolk + and a couple of spoonfuls of cold water  will be enough to rub into a dough… (rosemary and a pinch of salt can be added for extra flavour)…
once you prepare the dough,leave it in the fridge for at least 30 minutes before rolling out…and then I spread it in my buttered pie dish and cover it with baking paper and pre-bake at 170 C for 25 minutes!


Kiş hamuru:
200 gm una, 100 gm tereyağ ,1 yumurta sarısı ve yarımdan biraz az çay bardağı su,hamuru tutturmak için yeterli oluyor ....  (isterseniz içine biraz da biberiye ve deniz tuzu katılabilir)
Hamuru  biraz dolapta bekletip açtıktan sonra yağlanmış tart kalıbına yerleştirip,üstünü  yağlı kağıt ile kapatarak, 170 derecede  25 dak gibi önpişirme yapıyorum; hamuru tek olarak!!!






And then you can choose between various types of fillings and bake your quiche at 175 C for 40-50 minutes to finalize !


Sonra farklı içler hazırlayıp 175 derecede 40-50 dakika pişiriyorum!



swiss chard filled


Mushroom filling : onions,mushrooms,thyme sauted in olive oil+egg mix (constitutes of 6 eggs+2 cups milk+2 cups cream+salt+pepper+nutmeg)+ grated gruyére cheese

Swiss chard filling: (or substitute with spinach) onions and chopped chard sauted in olive oil+egg mix+slices of prosciutto or pastrami +sprinkles of goats cheese

Asparagus filling:scallions sauted in olive oil + asparagus pre-boiled for 3-4 minutes+egg mix+tarragon or dill+sprinkles of goats cheese

Leek filling:sliced leeks sauted in olive oil+egg mix + gorgonzola cheese

Tomato filling:onions and garlic sauted in olive oil,add tomato pureé and simmer to reduce to a sauce+red pepper flakes+thyme+parsley+egg mix+sliced tomatoes+sliced olives+grated parmesan cheese

Or zucchini filling: (not tried yet,however!) thinly sliced zucchinis + bacon slices + egg mix + grated gruyére cheese

But the basic recipe for a “Quiche Lorraine or Alsacienne” calls for : onions+smoked bacon+egg mix and grated gruyére cheese







mantarlı versiyon için soğan,mantar,kekik zyağda çevir  +egg mix yani (6 yumurta+2 cup süt+2 cup krema+tuz+biber+nutmeg ya da muskat) + ve üstüne rende gravyer peyniri...

pazılı versiyon (ya da pazı yerine ıspanak) için soğan,pazı zyağında çevir + egg mix +prociutto ya da pastırma + üstüne keçi peyniri ...

kuşkonmazlı  versiyon için taze yeşil soğan zyağında çevir +3-4 dak kaynamış suda haşlanmış kuşkonmazlar +egg mix +tarhunotu ya da dereotu+üstüne keçi peyniri...

pırasalı versiyon için ince doğranmış pırasaları zyağında çevir + egg mix + gorgonzola peyniri…

domatesli versiyon için soğan ve sarımsak zyağında çevir,domates püresi ekleyip biraz çektir+ kırmızı biber+kekik+kıyılmış maydanoz+egg mix+dilim domates+dilimlenmiş zeytin+rende parmesan peyniri

ya da başka bi versiyon,kabaklı ( ben daha denemedim!?!) kabak ince dilimler halinde +bacon dilimleri +egg mix + rende gravyer peyniri

Ancak ben klasik bir “Quiche Lorraine ya da Alsacienne ”  yapacağım diyorsanız , iç malzemesi bunlardan ibaret :
Soğan  + jambon + egg mix ve rende gravyer peyniri










16 comments:

  1. Gül, gene çok güzel lezzetler. Başka neli yaparım diye düşündürmüyorsun, birçok seçenek sunarak veriyorsun, teşekkürler.
    Ellerine sağlık, sevgiler.

    ReplyDelete
  2. aciktimmmmm bende aserebilirim kis'lerine:)

    ReplyDelete
  3. Bunları görüp görüp ne kadar güzeller diye iç geçiriyorum ancak. Hiç deneme cesaretinde bulunmadım henüz. Ama çok istiyorum ve mutlaka mantarlısından ve domateslisinden yapacağım. Harika görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhabalar sevgili Deniz,
      öncelikle paylaşımlarımdan haberdar olmanın yanısıra,yorumunu da katmana çok teşekkürler... sağolsun bu konuda Sare ve Beste,beni hiç yanlız hissettirmiyorlardı,
      senin de onlara katılıp haber uçurtman beni çok sevindirdi:))))
      tarifler genelde zahmetli ve çetrefilli değiller,kolayca deneyebilirsin...sadece biraz zaman :)
      sevgiler

      Delete
  4. Kiş tarifiniz çok hoşuma gitti.
    Ara dolgularını birer birer deneyeceğim. Tavuklu,mantarlı, pırasalı, ıspanaklı çeşitlerini pişiriyorum.
    Domatesli ve pazılı denememiştim; sırasıyla pişirilecek.
    Ellerinize sağlık , sevgiler, Pırıl.

    ReplyDelete
    Replies
    1. domatesli bir Fransız klasiği,ancak herkesin tadına uymuyor bazen... ama pazılı tutar !!! (garantili yani)...

      Delete
  5. Merhaba Gul,

    vallahi cok nefis gorunuyorlar. Ayrica fotograf konusunda kiskanilacak derecede iyisin ;). Ben tembel isi kis yapiyorum. Burda buyuk dikdortgen ya da yuvarlak brise veya milfoy hamuru aliyorum (Turkiye'de milfoyler sanirim kucuk kareler seklinde). Sonra artik evde kalan sebze ne varsa, pirasa, mantar, pazi, kullanarak kisliyorum :P.
    Bir de olmazsa olmaz parmesan peyniri de katiyorum mutlaka harcimin icine. Nihayet bir kitchenaid sahibi oldum, artik usenmez hamurunu da yaparim :)

    Sevgiler,
    Deniz

    ReplyDelete
    Replies
    1. selam Deniz,
      tşk.ler takibin ve beğeni dolu sözlerin için... aslında güzel malzemelri biraraya getirdikten sonra evde ya da hazırdan,ne kullansan lezzetli oluyor... ben kiş hamurunu evde yapıyorum ama milföy altlı olan tartlarımı (onlara da kiş mi diyoruz artık,bilmiyorum ?!?)hazırdan milföyle yapıyorum... o da ayrı bir tat ve çok da güzel oluyorlar...dediğin gibi bizdeki milföyler küçük kareler... ya yuvarlak (individual) tek tek hazırlamak lazım,ya da birleştirip hamur yapıp yeniden açmak gerekiyo :( Bu arada, kitchenaid 'in hayırlı olsun... meraklısı için en güzel hediye valla... güle güle (yalana yalana) kullan! renklilerinden mi yoksa ??

      Delete
  6. Yok beyaz renk aldim. Mutfagim da beyaz (salon mutfak bir arada) o yuzden beyaz da karar kildim. Ahhh, cok seviyorum kizimi (kitchenaid'imi kizim diye cagiriyorum valla :)).

    ReplyDelete
    Replies
    1. süper..."keep it neat and simple" diyosun yani ;))

      Delete
  7. Sì, sì :) hem evim hem kendim, ne kadar az renk, karmasa o kadar kisisel detay kullanmayi seviyorum ;)

    ReplyDelete
  8. Selam Gul,

    Kis tarifini denedim. Hamur cok basarili. Ben hamurun icine tuz ve paprika da ekledim. Yalniz standart tart kalibini kullandigim icin her ne kadar mix egg'i hazirlarken daha az sut ve krema kullansam da karisimin yarisi artti diyebilirim. Simdi fotograflara bir kez daha baktim da keske kelepceli kek kalibimi kullansaymisim ben de senin gibi :(. Ama olsun, artan karisimin icine kirmizi-sari biberleri tavada cevirip ekleyip omlet yapicam ;)

    Bir sonraki tarife gorusmek uzere,
    Deniz

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamura keyfe göre taze otlar (biberiye gibi),baharat ya da haşhaş tohumu ekleyebilirsin...çok yakışıyor... ben son dönemde tam buğday unu ve haşhaş tohumu ile hamuru hazırlıyorum,hem daha leziz hem de daha rustik görünümlü oluyorlar ;))) afiyetle ...

      Delete
  9. Hmm hashas tohumu.Nasil atladim, daha gecen gun aldim. Bu arada ben de hashas tohumunu gorgonzolali gnocchilerde kullaniyorum, kesinlikle tavsiye ederim. Bir restoranda bu sekilde yemistim ve cok begenmistim.
    Ciao ciao

    ReplyDelete
    Replies
    1. gorgonzolalı gnocchi... che buono :P

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...