09/12/2013

bu "brownie" bi başka !!!








Beyond the classic…
it is "crazy"!


Bilinenin ötesinde…
namı-değer "çılgın" bi brownie!






check out the original recipe here: 
113 gm tereyağ
130 gm bitter çikolata
1 cup tozşeker  (orjinal tarifte biraz daha fazla kullanılmıştı!)
2 yumurta
1 çaykaşık vanilya ekstresi
1/4 çaykaşık tuz
1/2 cup un
2/3 cup kırılmış ceviz
Çikolatayı tereyağ ile beraber ,benmari usulde eritiyoruz…
Daha sonra,şekeri,tuz ve vanilya ekstresini ekleyip karıştırıyoruz…
Karışım soğuduğu zaman yumurtaları tek tek ekleyip karıştırıyoruz,iyice…
Ve en son unu eleyerek ekliyoruz…
Cevizleri  de ekleyip, karışımı yağlanmış ve yağlı kağıt döşenmiş
 kek kalıbına döküyoruz… 
(bu kabın metal olmasında yarar var,
zira pişirme işlemi sonunda fırından çıkarır çıkarmaz
 bu kabı buzlu soğuk suya oturtarak soğutuyoruz!!!)
200 C de 20 dakika pişirdikten sonra ,
kalıbı buzlu su banyosuna oturtup,soğumaya bırakıyoruzzzz…
 küçük karelere kesip,afiyetle yiyiyoruzzzzz…










6 comments:

  1. Çırpcının kenarından damlayanlardan bir parmak aldım desem yeridir.
    Gül, gün daha bitmedi yapılır, değil mi?
    Buzlu suya ihtiyaç olmayacak gibi, hava buzzz. Yapacam yapacam…:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sare'cim ,senin yazıların ve yorumların fotolara can katıyor adeta ;))) çok sağol ...

      Delete
  2. Iyi olacak hastanin doktor ayagina gelirmisya aynen bu sayfada ban oyle oldu :) ellerinize saglik, hazirliklarim tamam yapinca Bestenin sayfasinda paylasacagim, cok selamlar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyi tesadüf :))) afiyet olsun...sevgiler

      Delete
  3. ben bu bloga her uğrayışımda kendimi kaybediyorum. fotoğraflar sunumlar yemekler hepsine ayrı ayrı bayılıyorum, ilham doluyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne güzel... ben de karşılıklı , bu enfes yorumlarla aynı hisleri paylaşıyorum :D tşk.ler...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...